ဒိဝါတပတိဂါထာကို တပည့္ေတာ္လည္း တစ္ေန႔ (၉)ခါ အျမဲတမ္းရြတ္ဖတ္ပါတယ္ ဘုရား အခုလို အက်ယ္တဝင့္ရွင္းျပတဲ႕အတြက္ ေက်းဇူးအနႏၱပါဘုရား။
အခုတပည္႕ေတာ္ေမးခ်င္တာကိုေမးခြင့္ျပဳပါ
ကံ (၅)ပါး ရွိတဲ႕အနက္ လူေတြက ဝစီကံကို အလကားရတယ္
ဘယ္သူ႕မွ မထိခိုက္ဘူးဆိုတဲ႕ သေဘာနဲ႕ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေျပာဆို ေလ႔ရွိပါတယ္ ဘုရား။ ဝစီခံတစ္ခုေၾကာင္႕ မဟုတ္ပဲနဲ႕ ဘဝမွာထိခိုက္တဲ႕ သူေတြအမ်ားၾကီးရွိပါ တယ္ဘုရား
ဒီအေၾကာင္းကိုလည္း အက်ယ္တဝင့္ အစ္မေတာ္ကို ေဟာေပးပါဦး အရွင္ဘုရား။
ရိုေသရို႕က်ိဳး က်ိဳးႏြံ႕ ေသာစိတ္ထားျဖင္႕ေလ်ွာက္ထားအပ္ပါ သည္ အရွင္ဘုရား။
ယမင္းသူ( ရန္ကုန္)
ေမးထာတာကိုမေၿဖခင္ ေမးခြန္းထဲမွာ တစ္ခ်ိဳ႕လႊဲေနတာေလးေတြေၿပာပါဦးမယ္၊ ကံငါးပါး ရွိသည္႔အနက္ဆုိရာမွာ
အရပ္ထဲမွာေၿပာေၿပာေနၾကတဲ႔ ပါဏာတိပါတ စတဲ႔ ကံငါးပါးကို ဆုိလုိတာၿဖစ္ပါမယ္ထင္ပါတယ္၊ တကယ္က ပါဠိစာေပမွာေတာ႔ ကာယ ကံရယ္၊ ၀စီကံရယ္၊ မေနာကံရယ္ဆုိၿပီး ကံသုံးပါးပဲရွိပါတယ္၊
အစ္မေတာ္ ေမးလုိရင္းက ကံသုံးပါးထဲမွာပါေတာ႔ ၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပါဏာတိပါတ စတဲ႔ သီလသိကၡာပုဒ္ထဲက မုသာ၀ါဒနဲ႔ စပ္စပ္ပတ္သက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္၊
ဒါေၾကာင္႔ မုသာ၀ါဒ သီလသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေတာင္ၿမိဳ႔မဟာဂႏၶာရုံဆရာ ေတာ္ၾကီး ေရးသားထားေတာ္မူတဲ႔ ကိုယ္က်င္႔အဘိဓမၼာထဲက စာသားေလးနဲ႔ စလုိက္ပါမယ္၊
ေလာက၀ယ္ အလိမ္ခံရေသာ ဆင္းရဲလည္း “ေပ်ာ့ေပ်ာ့ႏွင့္ နံ”ဆုိသလုိ အေတာ့္ကို အခံရခက္ေသာ ဆင္းရဲတစ္မ်ိဳးတည္း။ ထုိအလိမ္ခံရသည့္အတြက္ အက်ိဳးပ်က္စီးရပံု တုိ႔မွာ မ်က္ျမင္အားျဖင့္ ထင္ရွားရုံသာမက လိမ္သူက စြမ္းလွလွ်င္ ႏုိင္ငံတစ္ခုလံုးကို ပင္ရေအာင္ လိမ္ႏုိင္ၾကသျဖင့္ မည္မွ်ေလာက္ နစ္နာၾကသည္ကိုစဥ္းစားၾကေလ ေတာ့။
ယခုေခတ္ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး၏ ဆရာအမ်ိဳးမ်ိဳး တရားေတြေၾကာင့္ (ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္အရ ဆုိလွ်င္) ေျမာ္ျမင္မွန္းဆ၍ မကုန္ႏုိင္ေသာ ဆင္းရဲကိုလည္း အမွားလမ္း လုိက္မိသူတုိင္း ေတြ႕ရေတာ့မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုသာ၀ါဒမွ ေရွာင္ၾကဥ္မူသီလလည္း တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္မွစ၍ ကမၻာသူကမၻာသားတုိ႔၏ ဒုကၡကို မုခ် ေစာင့္ေရွာက္ရာ ေရာက္ေပသည္။ (ဤေနရာ၀ယ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ထဲမွ တခ်ိဳ႕တရားေဟာဆရာေတြ ညာေနပံု၊ ဉာဏ္မရွိသူ လူအမ်ားပင္ ထိုအညာဆရာကို အထင္ၾကီးပံုကိုပါ စဥ္းစားၾကပါေလ။)
(ကိုယ္႔က်င္႔ အဘိဓမၼာ)
လုိ႔ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ကိုယ္က်င္႔အဘိဓမၼာမွာ မုသာ၀ါဒ=လိမ္လည္ေၿပာဆို တာဟာ ဘယ္ေလာက္ၿပစ္မ်ားသလဲဆုိတာ လူတုိင္း လူတုိင္း ဆင္ၿခင္ႏိုင္ေအာင္ ဆုံးမခဲ႔ပါတယ္၊
တစ္ခါ မုသာ၀ါဒ= လိမ္လည္ေၿပာတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ၾကီးေရးသားထား တဲ႔ “မုသားစကား၊ ေၿပာဆုိၿငားမူ၊ စကားမပီ ၊ သြားမညီတည္း၊ ပုတ္ညွီပါးစပ္၊ ေၿခာက္ကပ္ကိုယ္ေရ၊ အိေၿႏၵေနာက္ ၊ ပုတ္ယြင္းေပါက္၏၊မေရာက္ၾသဇာ။ ႏႈတ္လွ်ာ ၾကမ္းေထာ္၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ၊ စိတ္မတည္သည္၊ ေရွာင္ၾကဥ္အၿပန္ အက်ိဳးတည္း၊” ဆုိတဲ႔ လကၤာေလးကလဲ မွတ္သားဖြယ္ရာပါ၊
အဓိပၸါယ္က လိမ္ေၿပာတဲ႔သူမ်ားဟာ စကားမပီပါဘူးတဲ႔၊ သြားလဲမညီမညာၿဖစ္တတ္ပါ တယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕သြားမညီမညာနဲ႔ သြားေခါေနတဲ႔သူေတြေတြ႔ဖူးမွာ အဲဒါဆုိရင္ ေသခ်ာပါ ၿပီ အရင္ဘ၀ေတြတုန္းက လိမ္ညာေၿပာခဲ႔တာမ်ားလို႔လုိ႔ ေကာက္ခ်က္လုိ႔ရပါမယ္၊ သြားေတြ ဘယ္ေလာက္တုိက္တုိက္၊ သြားတုိက္ေဆးအေကာင္းစားေတြ ဘယ္ ေလာက္ေလာက္သုံးသုံး ပါးစပ္က အပုတ္နံ႔ေတြလႈိင္ေနရင္ အဲဒီသူဟာလဲ အလိမ္အညာေတြ မ်ားခဲ႔လို႔ပါပဲ၊ အသားအေရလွပဖုိ႔ လုိရွင္းေတြ ဘယ္ေလာက္သုံး သုံး အသားအေရေတြမြဲမြဲေၿခာက္ေၿခာက္ၿဖစ္ေနရင္လဲ အလိမ္အညာ၊ အပလီအခရာ ေတြမ်ားခဲ႔တဲ႔သူတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ခဲ႔တာေသခ်ာတာပါပဲ၊
တစ္ခါ သူငယ္ခ်င္းေတြၾကားမွာ၊ အဖြဲအစည္းထဲမွာ ကိုယ႔္အိမ္မွာ အသက္ၾကီးေပမယ္႔ ၾသဇာအာဏာ မသက္ေရာက္ရင္လဲ အဲဒိလူဟာ အရင္႔အရင္ဘ၀ေတြက သူမ်ားကို လိမ္ညာခဲ႔လု႔ိပါ၊ စကားေၿပာတဲ႔အခါ အမ်ားနဲ႔ေၿပာဆုိတဲ႔အခါ စကားလုံးေတြမယဥ္မ ေက်းနဲ႔ ရိုင္းရိုင္း စုိင္းစိုင္းေၿပာဆုိေနရင္ ၊ ေနတာထုိင္တာ မယဥ္မေက်းရင္ ေသခ်ာ ပါတယ္၊ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးဟာလဲ အရင္႔အရင္ဘ၀ေတြက မုသားစကားေတြ လႈိင္လႈိင္ သုံးခဲ႔သူတစ္ေယာက္ပါ။ ၊
ေၿပာခဲ႔တာေလးေတြကို ပိုၿပီးထင္ရွားသြားေအာင္ ေပတ၀တၳဳမွာလာတဲ႔ ဇာတ္လမ္း ေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ ေၿပာၿပခ်င္ပါေသးတယ္၊
ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံးေနေတာ္ မူစဥ္မွာ၊ ဂိဇၥ်ဂုတ္ေတာင္မွာသီတင္းသုံးတဲ႔ အရွင္နာဒရက မနက္ေစာေစာ ကိုယ္ လက္သုတ္သင္ၿပီး ဆြမ္းခံၾကြဖုိ႔ သပိတ္ၿပင္ၿပီး ေတာင္ဆင္းလမ္းအတုိင္း ၾကြလာပါတယ္၊ လမ္းတစ္၀က္အေရာက္မွာ ခႏၵာကိုယ္က ေရႊေရာင္လို၀ါ၀င္းၿပီး မ်က္ႏွာၾကေတာ႔ ၀က္မ်က္ႏွာနဲ႔ တူတဲ႔ၿပိတၱာတစ္ေကာင္းကို ကိုယ္တုိင္မ်က္ၿမင္ေတြ႔ပါ တယ္၊
ေတြ႔ေတာ႔ မေထရ္က “အုိၿပိတၱာ သင္ရဲ႕ခႏၵာကုိယ္က ေရႊအဆင္းလုိ၀ါ၀င္းၿပိး အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ထြန္းလင္းေနတယ္၊ သင္႔ရဲ႕မ်က္ႏွာကေတာ႔ ၀က္လုိပါလား ၊ ဘယ္လိုမေကာင္းမႈေၾကာင္႔ ခုလုိၿဖစ္လာရတာလဲ” လို႔ေမးပါတယ္၊
အရွင္နာဒရေမးေတာ႔ ၿပိတၱာကၿပန္ၿပီး “ မွန္လွပါ အရွင္နာဒရဘုရား တပည္႔ေတာ္ သည္၊
ကာယကံမႈ=ကိုယ္ၿဖင္႔လြန္က်ဴမည္႔အမႈေတြကို ေစာင္႔စည္းခဲ႔ပါတယ္၊ ဒါေပ မယ္႔ ၀စီကံ=ႏႈတ္နဲ႔လြန္က်ဴးတဲ႔ အမႈအကုသုိလ္ေတြကို မေစာင္႔စည္းခဲ႔ပါ၊ လြန္းက်ဴး ခံပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ တပည္႔ေတာ္ဟာ အခု အရွင္ဘုရားၿမင္ေနရတဲ႔အတုိင္း ကိုယ္မွာ ေတာ႔ ေရႊေရာင္အဆင္းလုိလင္းေနၿပီး မ်က္ႏွာဟာ ၀က္နဲ႔တူေနရတာပါ ဘုရား” လုိ႔ ၿပန္လည္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္၊ တစ္ခါ ၿပိတၱာက ဆက္ၿပီး
“အရွင္ဘုရား အခုအရွင္ဘုရားမ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ တပည္႔ေတာ္အၿဖစ္ကို ေတြ႔ၿမင္ ေနရပါၿပီ ႏႈတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မေကာင္းမႈေတြကို မၿပဳပါနဲ႔၊ ၀က္မ်က္ႏွာလုိမၿဖစ္ေစပါ နဲ႔ အရွင္ဘုရားလုိ႔” ေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ ။
ေၿပာၿပခဲ႔တဲ႔ဇာတ္လမ္းေလးကို ၿပန္ၾကည္႔ရင္ ၀စီေဒဘထိတုိင္းရွဆုိသလိုပါပဲ၊ ၀စီေဗဒ ေၾကာင္႔ ၀က္မ်က္ႏွာၾကီးနဲ႔ တူေနရပါတယ္၊
ဒါေၾကာင္႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ၀စီကံကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆုံးပါ၊
၀စီကံဆုိေတာ႔ ၀စီကံနဲ႔ ဆက္စပ္တာေလးေတြ ဆက္ေၿပာၿပခ်င္ပါေသးတယ္၊
၀စီကံကေလးမ်ိဳးေတာင္ ရွိပါတယ္၊
(၁) မုသာ၀ါဒ= လိမ္ေၿပာတာ၊
(၂) ပိသုန၀ါစာ= ဂုံးတုိက္တာ၊
(၃) ဖရုသ၀ါစာ= စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေတြေၿပာဆုိတာ၊
(၄) သမၹပၸလာပ= အက်ိဳးမ႕ရွိတဲ႔ စကားေတြေၿပာေနၿပီး အခ်ိန္ၿဖဳံးေနတာ။
မုသာ၀ါဒ= လိမ္ေၿပာတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔က အထက္မွာ ရွင္းၿပခဲ႔ပါၿပီ၊
ပိသုန၀ါစာ = ဂုံးတုိက္တယ္ဆုိတာ ခ်စ္သူအခ်င္းအခ်င္းေသြးခြဲတာ၊ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းအခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကြဲသြားေအာင္ ေသြးထုိးစကားေတြဆုိတာေတြဟာ ပိသန၀ါစာေတြပါပဲ၊
ဖရုသ၀ါစာ= စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းေတြေၿပာတာကေတာ႔ အားလုံးသိၿပီးသားပါ၊ ငါးစိမ္းသည္ေတြလို ေအာ္ၾကီးဟစ္ၾကယ္ေၿပာဆုိတာ၊ ခုႏွစ္အိမ္ၾကား၊ ရွစ္အိမ္ၾကား ေၿပာဆုိတာတာေတြေပါ႔၊ ေနာက္တစ္ခါ ဆဲေရးတုိင္းထြာတာေတြလဲပါပါတယ္၊
သမၹပၸလာပ= အက်ိဳးမရွိတဲ႔စကားေတြေၿပာေနတာကေတာ႔၊ ေလာကုတၱရာနဲ႔ ေဘာင္မ၀င္တဲ႔ စကားေတြပါ၊ ဟုိမင္းသမီးေလးက ဘယ္လုိေလ၊ ဟုိမင္းသားေလးက ဘယ္သူနဲ႔တဲ႔၊ ကုိရီးယားမင္းသားေလး က ဘယ္လုိစတဲ႔ စကားလုံးမ်ိဳးေတြပါပဲ။ ။
ခုေၿပာၿပေပးခဲ႔တာေတြက ၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿဖစ္ႏိုင္တဲ႔ အကုသုိလ္ေတြပါ၊ အကုသုိလ္ေတြမၿဖစ္ခ်င္ဘူးဆုိရင္ ေၿပာင္းၿပန္က်င္႔သုံးလုိက္ရုံပါပဲ
(၁) လိမ္မေၿပာပဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ေၿပာဆုိမယ္ ၊ (၂) ဂုံးမတုိက္ပဲေနမယ္၊ (၃) စကားလုံးၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ မုိက္ရုိင္းတဲ႔ စကားေတြမေၿပာပဲ ခ်ိဳခ်ိဳသာသာေၿပာမယ္၊ (၄) အက်ိဳးမရွိတ႔ဲစကားေတြမေၿပာပဲ အက်ိဳး ရွိတာေတြေၿပာဆုိမယ္၊
ဒါဆုိရင္ ၀စီကံနဲ႔ပတ္သက္ၿပိး ေကာင္းတာေတြၿဖစ္လာမွာေပါ႔၊
ေရွးသူေဟာင္းမ်ားေၿပာသလိုပါပဲ ခ်စ္ေစလုိ ခံတြင္းလက္ေလးသစ္၊ မုန္းေစလုိ ခံတြင္း လက္ေလးသစ္တဲ႔၊ ေကာင္းေအာင္လုပ္တာလဲ ဒီလက္ေလးသစ္ရွိတဲ႔ လွ်ာေလးပါပဲ၊ ဆုိးေအာင္ လုပ္ေနတာလဲ လက္ေလးသစ္ရွိတဲ႔ ဒီလွ်ာေလးပါပဲ၊
(၁) ဒါေၾကာင္႔ ေၿပာေတာ႔မယ္လုိ႔ ၾကံတုိင္း အရင္ဆုံး၊ “ငါေၿပာမယ္႔ စကားေတြဟာ ငါ႔အတြက္၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အတြက္၊ ဒီလုိမွမဟုတ္ ငါေရာသူေရာႏွစ္ေယာက္လုံး အ တြက္ အက်ိဳးရွိတဲ႔ စကားလား၊ အက်ိဳးမဲ႔မယ္႔စကားေတြလား” လုိ႔စဥ္းစားလိုက္ပါ၊
အက်ိဳးရွိမယ္ဆုိရင္ေၿပာလိုက္ပါ၊ အက်ိဳးမဲ႔မယ္ဆုိရင္ မေၿပာပဲေနလုိက္ပါ၊
(၂) ေနာက္တစ္ခါ ေၿပာေနတုန္းမွာလဲ “ငါေၿပာေနတဲ႔ စကားေတြဟာ သူ႔အတြက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ငါ႔အတြက္၊ ဒီလုိမွမဟုတ္ သူေရာငါေရာ ႏွစ္ေယာက္လုံးအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ႔ စကားေတြလား၊ အက်ိဳးမဲ႔တဲ႔စကားေတြလား၊” စဥ္းစားလုိက္ပါ၊
အက်ိဳးမ်ားမယ္ဆုိရင္ေၿပာလုိက္ပါ၊ အက်ိဳးမမ်ားအလကားဆုိရင္ မေၿပာပဲရပ္လုိက္ပါ၊
(၃) ေနာက္ဆုံး ေၿပာၿပီးသြားၿပန္ရင္လဲ “ငါေၿပာခဲ႔တဲ႔ စကားေတြဟာ ၊ ငါ႔အတြက္၊ ဒါမွမဟုတ္ သူ႔အတြက္၊ ဒီလိုမဟုတ္ ငါေရာသူေရာ ႏွစ္ဦးလုံးအတြက္ အက်ိဳးမ်ားခဲ႔သလား၊ အက်ိဳးမမ်ားပဲ အလကားစကားေတြလား”လုိ႔ ၿပန္ေတြးလုိက္ပါ၊
တကယ္လုိ႔ အက်ိုဳးမ်ားရင္အသာထားလုိက္ပါ၊ အက်ိဳးမမ်ား အလကားဆုိရင္ ကိုယ္ေၿပာၿပီးသား စကားေတြကို ၿပန္လည္ရုတ္သိမ္းလုိက္ပါ၊
ဒီလုိေလးေတြလုိက္နာ က်င္႔သုံးလုိက္ပါရင္ ၀စိေဗဒ ထိတုိင္းရွကေန လြတ္ေၿမာက္ ႏိုင္မည္ၿဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းၿဖင္႔ အေၾကာင္းၿပန္လုိက္ပါတယ္။
ေရႊမန္းသား အရွင္အကုၤရ
က်မ္းကိုး-
ရာဟုေလာ၀ါဒ သုတၱန္၊
ခုဒၵကနိကာယ္ သုကရမုခေပတ ၀တၳဳ ပါဠိေတာ္၊
အ႒ကထာ၊
ကုိယ္က်င္႔အဘိဓမၼာ( ေတာင္ၿမိဳ႔ဆရာေတာ္)
No comments:
Post a Comment