ေမာ္ကြန္းထိန္းရုံးဆီမွ “ ေဒါင္ ၊ ေဒါင္ ၊ ေဒါင္၊ ေဒါင္” ဆုိေသာ ေက်ာင္းတက္ အခ်က္ ေပးေၾကးစည္သံၾကားရသည္၊ စာသင္ခန္းအသီးသီးထဲတြင္လဲ သင္တန္းသား ရဟန္း ေတာ္မ်ား တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိေနရာယူေနၾကသည္၊
ေမာ္ကြန္းထိန္းရုံးဘက္ဆီက လက္မွတ္ထုိးၿပီး ဆရာအသီးသီးသည္လည္း ဆုိင္ရာ စာသင္ခန္းမ်ားသုိ႔ စာအုပ္ပိုက္လွ်က္ ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္လာေနၾကၿပီ၊
ေမာ္ကြန္းထိန္းရုံးခန္းသည္ တကၠသုိလ္ကြင္းလယ္ ၿမက္ခင္းၿပင္ၾကီးရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္ ေထာင္႔တြင္ တည္ရွိေနသည္၊
ထုိမွ ေၿမာက္ဖက္ၿခမ္းရွိ စာသင္ခန္းမ်ားသုိ႔ လာရာ လမ္းသည္ သုံးၿဖာမႊာထြက္ေနသည္၊ လားရာလားရာ အသီးသီးနဲ႔ ပန္းခ်ီဆန္ဆန္၊ ထုိ အထဲက တစ္မႊာသည္ သုတၱန္ေဆာင္ဘက္ဆီ၊ ေနာက္တစ္မႊာသည္ ပါဠိဌာန ဒုတိယ ႏွစ္စာသင္ခန္းဆီ၊ ေနာက္ဆုံး တစ္မႊာသည္ အေဆာင္(၄)နဲ႔ သာသနာေရးရုံး ရွိရာ ဘက္ဆီ ဦးတည္ၿဖာထြက္ေနသည္၊
သုတၱန္ေဆာင္ဘက္ဆီ ဦးတည္ေနေသာ လမ္းမႊာေလးေပၚတြင္ သကၤန္းစြန္းက တစ္ဖက္တြင္ ခပ္ရြဲရြဲ ေလွ်ာက်လွ်က္၊ ညာဘက္လက္ထဲတြင္ သုတၱန္အ႒ကထာ စာအုပ္ၾကီး ပိုက္ထားၿပီး၊ မ်က္မွန္ထူထူ မ်က္ခုံး မ်က္လုံး ေကာင္းေကာင္း၊ သုတၱန္ ဌာမွဴဆရာေတာ္ၾကီးသည္ သုတၱန္ေဆာင္ ပထမႏွစ္ စာသင္ခန္းဆီသုိ႔ ခုပ္သုတ္သုတ္ ၾကြခ်ီလာေနသည္၊
အခန္းထဲေရာက္လွ်င္ ဆရာတပည္အားလုံး black board ဘက္ကို ႔မ်က္ႏွာမူကာ၊ မတ္တတ္ရပ္လွ်က္ “နေမာတႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟာေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ” ဟု သုံးေခါက္ သုံးခါ ညီညာ စြာရြတ္ဆုိၿပီး ဘုရားရွိခို္းလိုက္သည္၊
ၿပီးလွ်င္ အသီးသီး စာသင္ခုန္ေနရာမ်ားတြင္ ထုိင္လိုက္ၾကသည္၊ သုတၱန္ဌာမွဴဆရာေတာ္ ၾကီးဆရာေတာ္ကလည္း စတိတ္စင္ ထုိင္ခုန္ေပၚမွ “ကဲ မွတ္ထား” အစခ်ီကာ သုတၱန္ႏွင္႔ဆုိင္ေသာ lecture မ်ားကို ပုိ႔ခ်ေလေတာ႔သည္၊
အတန္းမဆင္းခင္ တစ္ေန႔တြင္ “ကိုယ္ေတာ္တုိ႔ ဒြတ္ဒက္ ရႊတ္ရွက္ေတြခ်ည္း အားမ စိုက္မေနနဲ႔ ဦး ပိဋကတ္ေတာ္ဘက္မွာလဲ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္လုပ္ထားၾက”
ေအာက္က တပည္႔မ်ားက “ဘာလုိ႔လဲ ဘုရား”
“ဘာလုိ႔လဲ ေမးမေနနဲ႔၊ ႏြားေကာင္း မေကာင္းက ေခ်ာင္းအတက္ၾကမွ သိလိမ္႔ မယ္”
ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ၾသ၀ါဒဆုိလုိရင္းကို လင္းကနဲ႔သိရန္ တပည္႔အားလုံးက ေတြးေနစဥ္
ေမာ္ကြန္းထိန္း ရုံးခန္းဆီမွ စာသင္ေက်ာင္းအဆင္းေၾကးစည္သံသည္ “ေဒါင္၊ ေဒါင္” ဟုထြက္ေပၚလာသည္၊
“ကဲ ေတာ္ၿပီဗ်ာ” ဟုေၿပာေၿပာၾကြၾကြ သုတၱန္ဌာနမွဴးဆရာေတာ္ၾကီးကား ၿပန္ၾကြသြား ေလၿပီ၊
မိမိတုိ႔ စာသင္သားမ်ားကား “ ႏြားေကာင္းမေကာင္း ေခ်ာင္းအတက္ၾကမွ သိလိမ္႔ မယ္ဆုိတဲ႔ အေၾကာင္းကုိ” ေကာင္းေကာင္းနားလည္ဘုိ႔ စဥ္းစားရင္း က်န္ခဲ႔ၾကရ ေလသည္။ ။
သုတၱန္ဌာမွဴး ဆရာေတာ္ၾကီးအားသတိတရၿဖင္႔ ဦးခုိ္က္ပူေဇာ္ပါသည္၊
ေရႊမန္းသား အရွင္အကုၤရ
No comments:
Post a Comment