အရွင္ဘု၇ား...
၀ိပႆာနာ ဘာ၀နာတရား အားထုတ္ေနတဲ႔ သူတစ္ေယာက္က ေသခါနီးသူလုပ္ခဲ႔တဲ႔ မေကာင္းမႈတစ္ခုကိုၿပန္ၿမင္ခဲ႕မယ္ဆိုရင္ ငရဲက်မွာလားဘုရား..?
မေကာင္းမႈကိုၿပန္ၿမင္တာက သူက်င္႔တဲ႔ ၀ိပသာနာတရား အားနညး္လို႕ပါလားဘုရား...?
Ei thu Aung
ဒီေမးခြန္းေလးက စာေရးသူကုိ တုိက္ရုိက္ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဓမၼလမ္းၿပၾကယ္ဆုိတဲ႔ ေပ႔ေလးကိုေထာင္ထားတဲ႔ မစႏၵာကုိ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး ထင္ၿပီး ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေလးပါ၊ မစႏၵာက တဆင္႔ ဦးဇင္းကုိ ေၿဖၾကားေပးဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထား လာတာနဲ႔ ေၿဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္၊
ပထမေမးထားတဲ႔ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ တရားအားထုတ္ေနတဲ႔ သူတစ္ေယာက္က ေသခါနီး သူလုပ္ခဲ႔တဲ႔မေကာင္းမႈ တစ္ခုကုိၿပန္ၿမင္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္ ငရဲက်မွာလားဘုရား၊
ဆုိတဲ႔ ေမးခြန္းကုိ အရင္ေၿဖေပးပါမယ္၊
ေသခါနီးမွာ သတၱ၀ါတုိင္းဟာ ကိုယ္လားေရာက္ရမဲ႔ ဘုံေတြကို ထင္လာတတ္ပါ တယ္၊ အဲဒီလုိ ထင္လာတာကို စာေပမွာေတာ့ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ေတြထင္ လာတာလုိ႔ သုံးႏႈံးပါတယ္၊
အဲဒီလုိ ၿဖစ္ပုံကို ပုံထတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းေလးနဲ႔ ေၿပာၿပပါမယ္၊ ေရွးအခါက အရွင္ေသာ ဏဆုိတဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးရွိပါတယ္၊ အဲဒီရဟန္းရဲ႕ ဖခမည္းေတာ္ၾကီးကေတာ့ မဆုိး လုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြးပါတယ္၊ ဒီလုိနဲ႔ အသက္ၾကီးလာေတာ့ ၊အရွင္ေသာဏက သူဖခင္အုိၾကီးကို ရဟန္း၀တ္ေပးထားပါတယ္၊
ရဟန္း၀တ္ေပးထားတဲ႔ သူဖခင္အုိၾကီးဟာ တစ္ေန႔မွာ ေရာဂါေတြအၿပင္အထန္ၿဖစ္ၿပီး အိပ္ယာေပၚမွာလဲေနပါတယ္။ လဲေနရာကေန ပါးစပ္ကလဲ ငါကို ေခြးေတြလာဆြဲေန ၿပီ၊ ေၿခာက္ေပးၾကပါဦးလု႔ိ ေအာ္ေနပါတယ္၊ အဲဒီလုိေအာ္ေနတာဟာ သူမုဆုိးဘ၀ က ေခြးေတြနဲ႔ ေတာလိုက္ခဲ႔တဲ႔ မေကာင္းမႈကံက အက်ိဳးေပးလုိ႔ အဲဒီမေကာင္းမႈေတြ ကို ေသခါနီးမွာသြားေရာက္သတိရေနလို႔ အဲဒီလုိၿဖစ္တာပါ၊
အဲဒီလုိိေအာ္ေနတာကို သူသားၿဖစ္တဲ႔ အရွင္ေသာဏက သိေတာ့ ငါရွိရက္သားနဲ႔ ငါအေဖ ငရဲမက်ေစရဘူးဆုိၿပီး၊ ကိုရင္ေတြကို ေတာပန္းေတာင္ပန္းေတြခူးခုိင္းပါ တယ္၊ ေနာက္ ေစတီမွာတင္လွဴခို္င္းပါတယ္၊ အဲဒီဘုရားပန္းေတြ တင္လွဴထားတဲ႔ ေနရာကို သူရဲ႔ လူမမာခမည္းေတာ္ရဟန္းၾကီးကို မယူေခၚသြားၿပီး၊ ခမည္ေတာ္ ဘုရားမွာ ပန္းေတြပူေဇာ္ထားပါတယ္၊ ၾကည့္ညိဳအာရုံၿပဳပါလုိ႔ ေၿပာလုိက္ေတာ့ ခမည္းေတာ္ၾကီးဟာ ဘုရားကုိအာရုံၿပဳရွိခုိးလုိက္ပါတယ္၊
အဲဒီေကာင္းမႈကံေၾကာင္႔ ခမည္ေတာ္လူမမာဦးဇင္းၾကီးရဲ႔ အာရုံမွာ နတ္သမီးေတြက သူကို လာေခၚေနၿပီလုိ႔ အာရုံေၿပာင္းသြားပါတယ္။ အဲဒီ အာရုံနဲ႔ ေသပြဲ၀င္လုိက္္ေတာ့ ရွင္ေသာဏဖခင္ လူမမာဦးဇင္းၾကီးဟာ နတ္ၿပည္ကိုေရာက္သြားပါတယ္၊
ဒါဟာ ေသခါနီးဟာ ကိုယ္ယူလုိက္မဲ႔အာရုံၿပဳမႈဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးတယ္ဆုိ တာ မီးေမာင္းထုိးၿ့ပေနတဲ႔ သာဓကပါ၊
ကံေတြအေနနဲ႔ေၿပာၿပရရင္ ကံေလးမ်ိဳးရွိရာမွာ ေသခါနီးမွာ အနီးဆုံးလုပ္လုိက္္တဲ႔ ထင္လုိက္တဲ႔ကံ(အာသႏၷကံ) က အရင္ဆုံးအက်ိဳးေပးတတ္ပါတယ္၊
ပုိၿပီးရွင္းသြားေအာင္ ေရတြင္းေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရကန္ေပါင္းရွစ္ ေသာင္းေလးေထာင္ က်မ္းကုန္ေအာင္လွဴဒါန္းခဲ႔တဲ႔ အေသာကမင္းၾကီးဟာ အဲဒီလုိ ေသခါနီးကာလမွာ အာရုံၿပဳမႈလြဲခဲ႔လုိ႔ ငရဲက်ခဲ႔ရတယ္ဆုိတဲ႔ သာဓကေလးရွိပါတယ္၊
ၿဖစ္ပုံက ဒီလုိိပါ၊ အေသာကမင္းၾတားၾကီးဟာ ေသခါနီးအခ်ိန္ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ သူလွဴခဲ႔တဲ႔ ကုသုိလ္ေတြကို အာရုံၿပဳၾကည္ႏူးေနပါတယ္၊ အဲဒိလုိအခ်ိန္မွာ သမား ေတာ္က မင္းၾကီးကို ဇီးၿဖဴသီးေလး တစ္ၿခမ္းရႈဖို႔ဆက္ကပ္ပါတယ္။
မင္းၾကီိးဟာ အဲဒီဇီၿဖဴသီးအၿခမ္းေလးကို ၾကည့္ၿပီး “ေအာ္ ငါဟာ အရင္က ဇမၺဴဒီပါ တစ္ကၽြန္းလုံးေတာင္ ပုိင္ဆုိင္ခဲ႔တဲ႔မင္းၾတားဟာ အခုေတာ့ၿဖင္႔ ဒီဇီးၿဖဴသီး အၿခမ္း ေလးသာ ပိုင္ဆုိင္ေတာ့ပါလား” လို႔ ႏွလုံးသြင္းမွားၿပီး ၀မ္းနည္းမႈေတြ ေဒါမနႆန ေတြၿဖစ္လာတာေၾကာင္႔ ေသၿပီးေနာက္ဘ၀မွာ စပါးၾကီးေမြၿဖစ္ရတဲ႔ သာဓက ေတြရွိိပါတယ္၊
အဲဒီေတာ့ အားလုံးကိုေကာက္ခ်က္ခ်မယ္ဆုိရင္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ထားတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ဟာ ေသခါနီးမွာ အာရုံယူမႈမွားရင္ ငရဲက်ႏိုင္ပါတယ္လုိ႔ ေၿဖရပါမယ္၊
ေနာက္တစ္ခါ ဒုတိယေမးခြန္းကို ေၿဖရမယ္ဆုိရင္ မေကာင္းမႈကို ၿပန္ၿမင္တာဟာ သူက်င္႔တဲ႔ ၀ိပႆနာတရားအားနည္းလုိ႔လားဆုိရင္၊ ၀ိမႆနာတရားအားထုတ္ဖို႔ ဆုိတာ ပထမဆုံး သမာဓိရေအာင္တည္ေဆာက္ရပါတယ္၊ သမာဓိေတြတည္ၿငိမ္လာ မွ ၀ိပႆနာဘက္ကို ကူးၿပီးအားထုတ္ရတာပါ၊
အဲဒီေတာ့ အဲဒီလုိမေကာင္းမႈေတြၿပန္ၿမင္တာဟာ ၀ိပႆနာအားနည္း လုိ႔ၿပန္ ၿပန္တာလုိ႔ ေၿပာရမွာထက္ မိမိထူေထာင္ထားတဲ႔ သမာဓိအားနည္းလို႔ လို႔ေၿပာရ မယ္ထင္ပါတယ္၊
၀ိပႆနာ တရားကို စၿပီးအားထုတ္တဲ႔သူေတြေတာင္မွ အမ်ားစုၿဖစ္ေလ႔ရွိတာက သမာဓိေတြေတာ္ေတာ္ရင္႔သန္လာၿပီးဆုိရင္ မိမိလုပ္ခဲ႔ဘူးတဲ႔ မေကာင္းမႈအၾကီးၾကီး ေတြက စၿပီးေပၚတတ္ေပၚေလ႔ရွိၾကပါတယ္၊ အဲဒီမေကာင္းတဲ႔အာရုံေတြကို တေၿဖး တေၿဖးခ်င္း ေပ်ာက္ေအာင္ရႈၿပီးမွ ၀ိပႆနာ အစစ္တရားေတြနဲ႔ ေတြ႔ရတာပါ၊
အဲဒီေတာ့ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အဲဒီလုိမေကာင္းတဲ႔အကုသုိလ္အာရုံေတြ မထင္ မၿမင္ေအာင္ သမာဓိကို ေကာင္းေကာင္းထိန္းႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ လုိ႔ ေၿဖရပါမယ္၊
တကယ္လုိ႔ မႏိုင္လုိ႔ ေသခါနီးကာလမွာ မေကာင္းမႈအာရုံေတြေပၚလာရင္လဲ အရွင္ ေသာဏရဲ႕ ခမည္းေတာ္ရဟန္းၾကီးလို႔ ေကာင္းတဲ႔ အာရုံကို ေၿပာင္းေပးႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ရင္ သုဂတိဘုံကို ေရာက္ႏိုင္ပါေၾကာင္းေၿဖေပးလုိက္ပါတယ္၊
အရွင္အကုၤရ (ေရႊမန္းသား)
သာသနတကၠသီလာဓမၼာစရိယ၊ B.A( Hons) M.A(thesis) M.A( Sri lanka)
Ph.D ( research) Annamalai University. India.
က်မ္းကုိး===
အဘိဓမၼတၳ သဂၤဟက်မ္း၊
အဘိဓမၼတၳ၀ိလာသိနီ ဋီကာေက်ာ္၊
သၿဂၤိဳဟ္ဘာသာဋီကာ
အ႒သာလိနီ အ႒ကထာက်မ္း
ဒီေမးခြန္းေလးက စာေရးသူကုိ တုိက္ရုိက္ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဓမၼလမ္းၿပၾကယ္ဆုိတဲ႔ ေပ႔ေလးကိုေထာင္ထားတဲ႔ မစႏၵာကုိ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး ထင္ၿပီး ေမးတဲ႔ ေမးခြန္းေလးပါ၊ မစႏၵာက တဆင္႔ ဦးဇင္းကုိ ေၿဖၾကားေပးဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထား လာတာနဲ႔ ေၿဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္၊
ပထမေမးထားတဲ႔ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ တရားအားထုတ္ေနတဲ႔ သူတစ္ေယာက္က ေသခါနီး သူလုပ္ခဲ႔တဲ႔မေကာင္းမႈ တစ္ခုကုိၿပန္ၿမင္ခဲ႔မယ္ဆုိရင္ ငရဲက်မွာလားဘုရား၊
ဆုိတဲ႔ ေမးခြန္းကုိ အရင္ေၿဖေပးပါမယ္၊
ေသခါနီးမွာ သတၱ၀ါတုိင္းဟာ ကိုယ္လားေရာက္ရမဲ႔ ဘုံေတြကို ထင္လာတတ္ပါ တယ္၊ အဲဒီလုိ ထင္လာတာကို စာေပမွာေတာ့ ကံ၊ ကမၼနိမိတ္၊ ဂတိနိမိတ္ေတြထင္ လာတာလုိ႔ သုံးႏႈံးပါတယ္၊
အဲဒီလုိ ၿဖစ္ပုံကို ပုံထတၳဳဇာတ္ေၾကာင္းေလးနဲ႔ ေၿပာၿပပါမယ္၊ ေရွးအခါက အရွင္ေသာ ဏဆုိတဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးရွိပါတယ္၊ အဲဒီရဟန္းရဲ႕ ဖခမည္းေတာ္ၾကီးကေတာ့ မဆုိး လုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြးပါတယ္၊ ဒီလုိနဲ႔ အသက္ၾကီးလာေတာ့ ၊အရွင္ေသာဏက သူဖခင္အုိၾကီးကို ရဟန္း၀တ္ေပးထားပါတယ္၊
ရဟန္း၀တ္ေပးထားတဲ႔ သူဖခင္အုိၾကီးဟာ တစ္ေန႔မွာ ေရာဂါေတြအၿပင္အထန္ၿဖစ္ၿပီး အိပ္ယာေပၚမွာလဲေနပါတယ္။ လဲေနရာကေန ပါးစပ္ကလဲ ငါကို ေခြးေတြလာဆြဲေန ၿပီ၊ ေၿခာက္ေပးၾကပါဦးလု႔ိ ေအာ္ေနပါတယ္၊ အဲဒီလုိေအာ္ေနတာဟာ သူမုဆုိးဘ၀ က ေခြးေတြနဲ႔ ေတာလိုက္ခဲ႔တဲ႔ မေကာင္းမႈကံက အက်ိဳးေပးလုိ႔ အဲဒီမေကာင္းမႈေတြ ကို ေသခါနီးမွာသြားေရာက္သတိရေနလို႔ အဲဒီလုိၿဖစ္တာပါ၊
အဲဒီလုိိေအာ္ေနတာကို သူသားၿဖစ္တဲ႔ အရွင္ေသာဏက သိေတာ့ ငါရွိရက္သားနဲ႔ ငါအေဖ ငရဲမက်ေစရဘူးဆုိၿပီး၊ ကိုရင္ေတြကို ေတာပန္းေတာင္ပန္းေတြခူးခုိင္းပါ တယ္၊ ေနာက္ ေစတီမွာတင္လွဴခို္င္းပါတယ္၊ အဲဒီဘုရားပန္းေတြ တင္လွဴထားတဲ႔ ေနရာကို သူရဲ႔ လူမမာခမည္းေတာ္ရဟန္းၾကီးကို မယူေခၚသြားၿပီး၊ ခမည္ေတာ္ ဘုရားမွာ ပန္းေတြပူေဇာ္ထားပါတယ္၊ ၾကည့္ညိဳအာရုံၿပဳပါလုိ႔ ေၿပာလုိက္ေတာ့ ခမည္းေတာ္ၾကီးဟာ ဘုရားကုိအာရုံၿပဳရွိခုိးလုိက္ပါတယ္၊
အဲဒီေကာင္းမႈကံေၾကာင္႔ ခမည္ေတာ္လူမမာဦးဇင္းၾကီးရဲ႔ အာရုံမွာ နတ္သမီးေတြက သူကို လာေခၚေနၿပီလုိ႔ အာရုံေၿပာင္းသြားပါတယ္။ အဲဒီ အာရုံနဲ႔ ေသပြဲ၀င္လုိက္္ေတာ့ ရွင္ေသာဏဖခင္ လူမမာဦးဇင္းၾကီးဟာ နတ္ၿပည္ကိုေရာက္သြားပါတယ္၊
ဒါဟာ ေသခါနီးဟာ ကိုယ္ယူလုိက္မဲ႔အာရုံၿပဳမႈဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးတယ္ဆုိ တာ မီးေမာင္းထုိးၿ့ပေနတဲ႔ သာဓကပါ၊
ကံေတြအေနနဲ႔ေၿပာၿပရရင္ ကံေလးမ်ိဳးရွိရာမွာ ေသခါနီးမွာ အနီးဆုံးလုပ္လုိက္္တဲ႔ ထင္လုိက္တဲ႔ကံ(အာသႏၷကံ) က အရင္ဆုံးအက်ိဳးေပးတတ္ပါတယ္၊
ပုိၿပီးရွင္းသြားေအာင္ ေရတြင္းေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရကန္ေပါင္းရွစ္ ေသာင္းေလးေထာင္ က်မ္းကုန္ေအာင္လွဴဒါန္းခဲ႔တဲ႔ အေသာကမင္းၾကီးဟာ အဲဒီလုိ ေသခါနီးကာလမွာ အာရုံၿပဳမႈလြဲခဲ႔လုိ႔ ငရဲက်ခဲ႔ရတယ္ဆုိတဲ႔ သာဓကေလးရွိပါတယ္၊
ၿဖစ္ပုံက ဒီလုိိပါ၊ အေသာကမင္းၾတားၾကီးဟာ ေသခါနီးအခ်ိန္ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ သူလွဴခဲ႔တဲ႔ ကုသုိလ္ေတြကို အာရုံၿပဳၾကည္ႏူးေနပါတယ္၊ အဲဒိလုိအခ်ိန္မွာ သမား ေတာ္က မင္းၾကီးကို ဇီးၿဖဴသီးေလး တစ္ၿခမ္းရႈဖို႔ဆက္ကပ္ပါတယ္။
မင္းၾကီိးဟာ အဲဒီဇီၿဖဴသီးအၿခမ္းေလးကို ၾကည့္ၿပီး “ေအာ္ ငါဟာ အရင္က ဇမၺဴဒီပါ တစ္ကၽြန္းလုံးေတာင္ ပုိင္ဆုိင္ခဲ႔တဲ႔မင္းၾတားဟာ အခုေတာ့ၿဖင္႔ ဒီဇီးၿဖဴသီး အၿခမ္း ေလးသာ ပိုင္ဆုိင္ေတာ့ပါလား” လို႔ ႏွလုံးသြင္းမွားၿပီး ၀မ္းနည္းမႈေတြ ေဒါမနႆန ေတြၿဖစ္လာတာေၾကာင္႔ ေသၿပီးေနာက္ဘ၀မွာ စပါးၾကီးေမြၿဖစ္ရတဲ႔ သာဓက ေတြရွိိပါတယ္၊
အဲဒီေတာ့ အားလုံးကိုေကာက္ခ်က္ခ်မယ္ဆုိရင္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ထားတဲ႔ သူတစ္ေယာက္ဟာ ေသခါနီးမွာ အာရုံယူမႈမွားရင္ ငရဲက်ႏိုင္ပါတယ္လုိ႔ ေၿဖရပါမယ္၊
ေနာက္တစ္ခါ ဒုတိယေမးခြန္းကို ေၿဖရမယ္ဆုိရင္ မေကာင္းမႈကို ၿပန္ၿမင္တာဟာ သူက်င္႔တဲ႔ ၀ိပႆနာတရားအားနည္းလုိ႔လားဆုိရင္၊ ၀ိမႆနာတရားအားထုတ္ဖို႔ ဆုိတာ ပထမဆုံး သမာဓိရေအာင္တည္ေဆာက္ရပါတယ္၊ သမာဓိေတြတည္ၿငိမ္လာ မွ ၀ိပႆနာဘက္ကို ကူးၿပီးအားထုတ္ရတာပါ၊
အဲဒီေတာ့ အဲဒီလုိမေကာင္းမႈေတြၿပန္ၿမင္တာဟာ ၀ိပႆနာအားနည္း လုိ႔ၿပန္ ၿပန္တာလုိ႔ ေၿပာရမွာထက္ မိမိထူေထာင္ထားတဲ႔ သမာဓိအားနည္းလို႔ လို႔ေၿပာရ မယ္ထင္ပါတယ္၊
၀ိပႆနာ တရားကို စၿပီးအားထုတ္တဲ႔သူေတြေတာင္မွ အမ်ားစုၿဖစ္ေလ႔ရွိတာက သမာဓိေတြေတာ္ေတာ္ရင္႔သန္လာၿပီးဆုိရင္ မိမိလုပ္ခဲ႔ဘူးတဲ႔ မေကာင္းမႈအၾကီးၾကီး ေတြက စၿပီးေပၚတတ္ေပၚေလ႔ရွိၾကပါတယ္၊ အဲဒီမေကာင္းတဲ႔အာရုံေတြကို တေၿဖး တေၿဖးခ်င္း ေပ်ာက္ေအာင္ရႈၿပီးမွ ၀ိပႆနာ အစစ္တရားေတြနဲ႔ ေတြ႔ရတာပါ၊
အဲဒီေတာ့ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အဲဒီလုိမေကာင္းတဲ႔အကုသုိလ္အာရုံေတြ မထင္ မၿမင္ေအာင္ သမာဓိကို ေကာင္းေကာင္းထိန္းႏိုင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္၊ လုိ႔ ေၿဖရပါမယ္၊
တကယ္လုိ႔ မႏိုင္လုိ႔ ေသခါနီးကာလမွာ မေကာင္းမႈအာရုံေတြေပၚလာရင္လဲ အရွင္ ေသာဏရဲ႕ ခမည္းေတာ္ရဟန္းၾကီးလို႔ ေကာင္းတဲ႔ အာရုံကို ေၿပာင္းေပးႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏိုင္ရင္ သုဂတိဘုံကို ေရာက္ႏိုင္ပါေၾကာင္းေၿဖေပးလုိက္ပါတယ္၊
အရွင္အကုၤရ (ေရႊမန္းသား)
သာသနတကၠသီလာဓမၼာစရိယ၊ B.A( Hons) M.A(thesis) M.A( Sri lanka)
Ph.D ( research) Annamalai University. India.
က်မ္းကုိး===
အဘိဓမၼတၳ သဂၤဟက်မ္း၊
အဘိဓမၼတၳ၀ိလာသိနီ ဋီကာေက်ာ္၊
သၿဂၤိဳဟ္ဘာသာဋီကာ
အ႒သာလိနီ အ႒ကထာက်မ္း
No comments:
Post a Comment