ဒီတစ္ခါစာဖတ္သူေတြကို မဟာေဗာဓိပင္အေၾကာင္းေၿပာၿပခ်င္ပါေသးတယ္၊
ေဗာဓိပင္ဆုိတာ ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရား သစၥာေလးပါးကို
ထုိးထြင္းသိၿမင္ေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ေနရာက အပင္ပါ၊ ပုံမွန္အား ၿဖင္႔ေတာ့
သာမာန္ေညာင္ပင္ပါပဲ၊ ဒါေပမဲ႔ ၿမတ္စြာဘုရားသစၥာေလးပါးကို
အဲဒီေညာင္ပင္ေအာက္မွာ သိသြားတဲ႔အတြက္ သာမာန္ေညာင္ပင္ကေန ေဗာဓိေညာင္ပင္
ၿဖစ္သြားရတာပါ၊ ေဗာဓိဆုိတာ ထိုးထြင္းၿပီးေတာ့ သိတယ္ဆုိတဲ႔အဓိပၸါယ္ပါ၊
ဘုရား႐ွင္တုိင္းက ေညာင္ပင္ေတြေအာက္မွာပြင္႔ၾကတာဘုရားၿဖစ္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဘုရား႐ွင္ေတြၾက ပင္လယ္ကသစ္ပင္ ကန္႔ေကာ္ပင္စတာေတြေအာက္မွာ ပြင္႔ၾကတာပါ၊ အဲဒီလုိပြင္႔ၾကတဲ႔အတြက္ အဲဒီအပင္ေတြကလည္း ေဗာဓိပင္လုိ႔ေခၚရပါတယ္၊ ေနာက္ပြင္႔ေတာ္မူမဲ႔ အရိေမေတၱယ်ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ဆုိရင္ ကန္႔ေကာ္ပင္ေအာက္မွာ ပြင္႔ေတာ္မူမွာပါ၊ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ၾကိဳတင္ပူေဇာ္တဲ႔အေနနဲ႔ ကန္႔ ေကာ္တစ္ေထာင္စုိက္ပ်ိဳးၿပီး ပူေဇာ္ၾကပါတယ္၊ ၿမတ္စြာဘုရားပြင္႔ေတာ္မူသြားတဲ႔ေဗာဓိပင္ကုိမဟာေဗာဓိပင္လုိ႔အမ်ားအားၿဖင္႔ေခၚၾကပါတယ္အဲဒီလုိေခၚတာက
တၿခားေဗာဓိပင္အပြားေတြ႐ွိေနလုိ႔ပါမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္႐ွား႐ွိေတာ္မူစဥ္အခါကၿမတ္စြာဘုရားေဇတ၀န္
ေ႐ႊေက်ာင္းကေန တၿခားေနရာမ်ားကို ေဒသစာရီၾကြခ်ီသြားရင္ ဘုရား႐ွင္ကုိယ္စား ဖူးေမွ်ာ္ပူေဇာ္ခြင္႔ရဖုိ႔ ေဇ၀န္ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ မဟာေဗာဓိပင္ကေန အေစ႔ကုိယူၿပီးစုိက္ထားတဲ႔ေဗာဓိပင္ကုိ အာနႏၵာေဗာဓိပင္လုိ႔ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီလုိေခၚရတာက အ႐ွင္အာနႏၵာက ေဗာဓိပင္စိုက္ပ်ိဳးရာမွာ ညႊန္ၾကားေပးလုိ႔ပါ၊ ေနာက္တစ္ပင္ကေတာ့ သီရိဓမၼာ ေသာကမင္းၾကီးက သာသနာႏွစ္(၂၃၆) B.C(304_232) မွာ မဟာေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေတာင္ဖက္က အကုိင္းကို သစၥာၿပဳၿပီးေဆးဒန္းၿမင္းသီလာနဲ႔ အမွတ္အသားၿပဳရာကေန ၿပတ္ၾကၿပီးေ႐ႊဖ်င္းအုိးထဲက် ပါတယ္၊ အဲဒီေဗာဓိပင္ကို သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ သမီးေတာ္ဘိကၡဴနီမသဃၤမိတၱာက သီ္ဟုိဠ္ကိုပင္႔ေဆာင္သြားပါတယ္၊
ဘုရား႐ွင္တုိင္းက ေညာင္ပင္ေတြေအာက္မွာပြင္႔ၾကတာဘုရားၿဖစ္ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဘုရား႐ွင္ေတြၾက ပင္လယ္ကသစ္ပင္ ကန္႔ေကာ္ပင္စတာေတြေအာက္မွာ ပြင္႔ၾကတာပါ၊ အဲဒီလုိပြင္႔ၾကတဲ႔အတြက္ အဲဒီအပင္ေတြကလည္း ေဗာဓိပင္လုိ႔ေခၚရပါတယ္၊ ေနာက္ပြင္႔ေတာ္မူမဲ႔ အရိေမေတၱယ်ၿမတ္စြာဘုရားသခင္ဆုိရင္ ကန္႔ေကာ္ပင္ေအာက္မွာ ပြင္႔ေတာ္မူမွာပါ၊ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ၾကိဳတင္ပူေဇာ္တဲ႔အေနနဲ႔ ကန္႔ ေကာ္တစ္ေထာင္စုိက္ပ်ိဳးၿပီး ပူေဇာ္ၾကပါတယ္၊ ၿမတ္စြာဘုရားပြင္႔ေတာ္မူသြားတဲ႔ေဗာဓိပင္ကုိမဟာေဗာဓိပင္လုိ႔အမ်ားအားၿဖင္႔ေခၚၾကပါတယ္အဲဒီလုိေခၚတာက
တၿခားေဗာဓိပင္အပြားေတြ႐ွိေနလုိ႔ပါမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္႐ွား႐ွိေတာ္မူစဥ္အခါကၿမတ္စြာဘုရားေဇတ၀န္
ေ႐ႊေက်ာင္းကေန တၿခားေနရာမ်ားကို ေဒသစာရီၾကြခ်ီသြားရင္ ဘုရား႐ွင္ကုိယ္စား ဖူးေမွ်ာ္ပူေဇာ္ခြင္႔ရဖုိ႔ ေဇ၀န္ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာ မဟာေဗာဓိပင္ကေန အေစ႔ကုိယူၿပီးစုိက္ထားတဲ႔ေဗာဓိပင္ကုိ အာနႏၵာေဗာဓိပင္လုိ႔ေခၚပါတယ္၊ အဲဒီလုိေခၚရတာက အ႐ွင္အာနႏၵာက ေဗာဓိပင္စိုက္ပ်ိဳးရာမွာ ညႊန္ၾကားေပးလုိ႔ပါ၊ ေနာက္တစ္ပင္ကေတာ့ သီရိဓမၼာ ေသာကမင္းၾကီးက သာသနာႏွစ္(၂၃၆) B.C(304_232) မွာ မဟာေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေတာင္ဖက္က အကုိင္းကို သစၥာၿပဳၿပီးေဆးဒန္းၿမင္းသီလာနဲ႔ အမွတ္အသားၿပဳရာကေန ၿပတ္ၾကၿပီးေ႐ႊဖ်င္းအုိးထဲက် ပါတယ္၊ အဲဒီေဗာဓိပင္ကို သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီးရဲ႕ သမီးေတာ္ဘိကၡဴနီမသဃၤမိတၱာက သီ္ဟုိဠ္ကိုပင္႔ေဆာင္သြားပါတယ္၊
သီဟုိဠ္္အေရာက္မွာ
ေ႐ွးေ႐ွးဘုရား႐ွင္(၃)ဆူတု႔ိရဲ႕ ေဗာဓိပင္တည္႐ွိ ခဲ႔ဖူးတဲ႔ေနရာမွာ
အ႐ွင္မဟာမဟိႏၵ၊ သဃၤမိတၱာဘိကၡဴနီမ၊ ေဒ၀ါနံပိယတိႆမင္းတုိ႔ကဦးေဆာင္ၿပီး
မဟာေမဃဥယ်ာဥ္ ထဲမွာစုိက္ပ်ိဳးထားပါတယ္၊ အဲဒီေဗာဓိပင္ကို
ဒကၡိဏသာခါေဗာဓိပင္လုိ႔ လည္းေခၚပါတယ္၊ အဓိပၸါယ္က
မဟာေဗာဓိပင္ၾကီးရဲ႕ေတာင္ဘက္ကိုင္းက ေဗာဓိပင္ဆုိတဲ႔အဓိပၸါယ္ပါ၊ ယခုထက္တိုင္
အဲဒီဒကၡိဏသာခါေဗာဓိပင္ကို သီရိလကၤာႏိုင္ငံ အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕မွာ
ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ဆဲပါ၊
သီဟုိဠ္မွာေတာ့ ေဗာဓိပင္ပူေဇာ္တဲ႔ဓေလ႔ဟာ
ေ႐ွးမင္းေတြလက္ထက္ကစၿပီး ယေန႔အခ်ိန္ထိေခတ္စား ေနဆဲပါပဲ၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္
ဘုရင္မ်ားသမၼမ်ား နန္းသစ္တက္ၿပီဆုိရင္ ေဗာဓိပင္ကိုအရင္သြားဦး
တုိက္ၾကပါတယ္၊
ေနာက္သီရိလကၤာက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတုိင္းမွာ
ေဗာဓိပင္ပြားေတြ႐ွိပါတယ္၊ ေဗာဓိပင္ပြားေတြ႐ွိရတာကလည္း
သီဟုိဠ္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕အဂၤါတစ္ခုပါ အဲဒီေဗာဓိပင္ကို
မနက္တစ္ခါညေနတစ္ခါ တံမ်က္လွည္းၿပီး
ဆီမီးတုိ႔ပန္းတုိ႔နဲ႔ေနစဥ္ပူေဇာ္တာေတြ႔ရပါတယ္၊ ေၿပာရရင္ေတာ့
ေဗာဓိပင္ေတြဟာၿမတ္စြာဘုရာသခင္ရဲ႕ အသုံးအေဆာင္ထဲမွာပါ၀င္တဲ႔အတြက္
ပရိေဘာဂေစတီထုိက္ပါတယ္၊ဒါေၾကာင္႔လည္းယေန႔ ထက္တုိင္ပူေဇာ္ေနၾကတာပါ၊
ယေန႔ေခတ္အိႏၵိယကိုဘုရားဖူးသြားတဲ႔ၿမန္မာအမ်ားစုကေတာ့မဟာေဗာဓိပင္ကေၾကြက်တဲ႔မဟာေဗာဓိ႐ြက္ေတြကိုေကာက္ယူ
လာတတ္ၾကပါတယ္၊ ေနာက္ေဗာဓိပင္ေၿခရင္းကေၿမသားေတြကိုလည္းယူေဆာင္လာတတ္ၾကပါတယ္၊ ဒီလုိယူလာတာကလည္း ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ဖုိ႔ပါ၊ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီလုိေၿမေတြကို ယူလာၿပီးပူေဇာ္တာဟာ ၿမတ္စြာဘရား႐ွင္ရဲ႕အလုိေတာ္ၾကၿဖစ္ပါရဲ႕လားလုိ႔ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္၊
ယေန႔ေခတ္အိႏၵိယကိုဘုရားဖူးသြားတဲ႔ၿမန္မာအမ်ားစုကေတာ့မဟာေဗာဓိပင္ကေၾကြက်တဲ႔မဟာေဗာဓိ႐ြက္ေတြကိုေကာက္ယူ
လာတတ္ၾကပါတယ္၊ ေနာက္ေဗာဓိပင္ေၿခရင္းကေၿမသားေတြကိုလည္းယူေဆာင္လာတတ္ၾကပါတယ္၊ ဒီလုိယူလာတာကလည္း ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ဖုိ႔ပါ၊ ဒါေပမဲ႔ အဲဒီလုိေၿမေတြကို ယူလာၿပီးပူေဇာ္တာဟာ ၿမတ္စြာဘရား႐ွင္ရဲ႕အလုိေတာ္ၾကၿဖစ္ပါရဲ႕လားလုိ႔ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္၊
ၿမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္႐ွား႐ွိေနစဥ္အခါက
၀ကၠလိဆုိတဲ႔ရဟန္းတစ္ပါး႐ွိပါတယ္၊ ၀ကၠလိရဟန္း ဟာ ၿမတ္စြာဘုရားကုိ
အေသအလဲၾကည္႔ညိဳတာပါ၊ ဘာေၾကာင္႔ဒီလုိေၿပာရသလဲဆုိရင္ အၿမဲတမ္းၿမတ္စြာဘုရားကုိ
ၿမင္ႏိုင္တဲ႔ေနရာမွာပဲေနၿပီး ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ၾကည္ညိဳဖြယ္႐ုပ္ဆင္းေတာ္ကို
တစ္ေနကုန္ထုိင္ၾကည္႔ၿပီးေနတာပါ၊ စားခ်ိန္နဲ႔အိပ္ခ်ိန္ကလြဲရင္
ၿမတ္စြာဘုရားကိုေငးေမာၾကည္႔ေနတာနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနပါတယ္၊
ဘာတရားမွလည္းအားမထုတ္ပါဘူး၊ ဒါကိုသိတဲ႔ၿမတ္စြာဘုရားက “၀ကၠလိ
အပုတ္ေကာင္ၾကီး႐ုပ္ေဆာင္ထားတဲ႔ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကုိထုိင္ၾကည္႔ေနလုိ႔မက်ိဳးမ႐ွိပါဘူးငါဘုရားေဟာၾကားထားတဲ႔တရားေတာ္ေတြအတုိင္းက်င္႔ၾကံပါ”
လု႔ိ သတိေပးစကားေဟာၾကားပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ၀ကၠလိကေတာ့ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္တိုင္းပဲလုပ္ေနပါတယ္၊
လု႔ိ သတိေပးစကားေဟာၾကားပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ၀ကၠလိကေတာ့ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္တိုင္းပဲလုပ္ေနပါတယ္၊
ဒါနဲ႔ေနာက္ဆုံး ၿမတ္စြာဘုရားက “၀ကၠလိ
ထြက္သြားေတာ႔”လုိ႔ေက်ာင္းကေနႏွင္ခ်လုိက္ပါတယ္၊ဒီသာဓကေလးက
႐ုပ္ခႏၶာၾကီးကိုတြယ္တာၿပီး ၾကည္ညိဳေနတဲ့ ၀ကၠလိရဟန္းေတာ္ရဲ႕အေၾကာင္းပါ၊
ေနာက္ ၿမတ္စြာဘုရာ႐ွင္ပရိဗၺာန္စံခါနီးေတာ့
အ႐ွင္အာနႏၵာခမ်ာအားငယ္႐ွာပါတယ္၊ ၿမတ္စြာဘုရားမ႐ွိရင္ေတာ့
ဒုိ႔မွာဆရာမ႐ွိေတာ့ဘူးဆုိၿပီး စိတ္ေလးေနပါတယ္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ
ၿမတ္စြာဘုရာသခင္က “အာနႏၵာ ငါဘုရားမ႐ွိလု႔ိ ဆရာမ႐ွိဘူးဆုိၿပီးအားမငယ္ၾကပါနဲ႔
ငါဘုရား ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔တရားေတာ္ေတြဟာ ညီေတာ္တုိ႔အတြက္
ငါဘုရားကုိယ္စား ဆရာ သမားပါ”လုိ႔ေဟာၾကားမွာထားခဲ႔ပါတယ္၊
ဒီသာဓကေလးေတြကိုေထာက္ၾကည္႔မယ္ဆုိရင္ မဟာေဗာဓိပင္ေၿခရင္းကေၿမေတြယူတာ၊
ေဗာဓိေညာင္႐ြက္ေလးေတြေကာက္ယူလာတာဟာ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႕ဆႏၵေတာ္နဲ႔
လြဲေခ်ာ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္၊ စာဖတ္သူမ်ားကိုယ္တိုင္စဥ္းစားၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္၊
စာေရးသူလည္း သိလြန္းလုိ႔တတ္ လြန္းလုိ႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ေ၀ဖန္ဖို႔နဲ႔ဆင္ၿခင္ဖုိ႔
မွ်ေ၀လုိက္တာပါ။ ။
ေရႊမန္းသား ( အရွင္ အကုၤရ)
No comments:
Post a Comment